Úvod » Pro studenty » Exkurze, zájezdy a besedy » Exkurze Auto Škoda a.s. Mladá Boleslav
listopad
21

V úterý 11. 2. 2020 se třídy M2AK a O3L vydaly autobusem na exkurzi do ŠKODA AUTO a. s. v Mladé Boleslavi.

Po sedmé hodině ranní jsme vyjeli a za hodinu a půl jsme dorazili na místo určení. Protože bylo teprve 8:45, tak jsme se v chodbě do muzea najedli. V devět hodin jsme byli vpuštěni dovnitř, odložili jsme si svršky a batohy do šatny, na krk jsme si pověsili zapůjčené komunikátory, na ucho připevnili sluchátko a hurá na komentovanou prohlídku vystavených exponátů. Dozvěděli jsme se spoustu informací z historie firmy a o vystavovaných vozidlech. Poté jsme ještě navštívili depozit. Než jsme vyrazili vstříc dalším novým dobrodružstvím, obdrželi jsme ještě velmi slušivé zelené bezpečnostní vesty a nastoupili do autobusu, který nás vezl areálem. Cestou nás chytrá paní, která nás provázela, informovala, co vidíme vlevo, co vpravo a co před námi. Poté nás autobus vyložil u lisovny, kterou jsme důkladně prošli, pak následovala prohlídka svařovny, kde se zrovna robotům moc nedařilo a na závěr ještě montážní linky.
Exkurze Auto škoda 2020

S hlavou plnou zážitků a uťapanýma nohama jsme vrátili zapůjčené věci, nasedli do autobusu, který nás navzdory větru v pořádku dopravil zpět do Vysokého.

Mně osobně se tato akce velmi líbila. EF

Zpět na výpis


Vladimír Kubrt
vkubrt@iss-vysokenj.cz

Návštěva výrobního závodu Volkswagen ve Wolfsburgu

Ve dnech 23. a 24. 10. 2019 vybraní studenti vyrazili do sousedního Německa do města Wolfsburg, kde na ně čekala prohlídka výrobního závodu Volkswagen. Celý areál nese název Autostadt, a je to centrála koncernu VW, který má dnes pod sebou již 12 značek automobilových výrobců. V areálu Autostadtu má každá automobilka svůj pavilon, kde představuje svoje modely aut. Zmíním pavilon Bugatti, Porsche, Lamborghini, Audi které nám ukazují budoucnost. Ale i naše Škoda se v automobilovém světě neztratí a má co zákazníkům nabídnout i co se elektrické budoucnosti týče.

Součástí výletu byla prohlídka  továrny VW, kde pracuje 65 tisíc zaměstnanců a každý den se zde vyrobí 3500 kusů automobilů. Pro zajímavost, celý koncern, tedy těch 12 značek, vyrobí každý den 45 tisíc automobilů.

Dále jsme navštívili muzeum VW, kde jsme viděli celou historii automobilky až po současnost.

Na závěr naší návštěvy jsme měli možnost projížďky v novince Audi e-tron, což je plně elektrické auto s dojezdem 400km. Určitě bych vyzdvihl akceleraci, kterou 2,5 tunové auto má. Z 0-100 umí za 4 vteřiny.

Cesty dlouhé více než 1000km nelitujeme a vrátili jsme se nadšení ze všeho, co jsme viděli. Auta budoucnosti budou opravdu jezdit sama a jen na elektřinu a je to už velmi blízko. Výlet  stál za to a děkujeme Porsche Praha za krásnou exkurzi a za zážitky, na které nezapomeneme.
Wolfsburk 1Wolfsburk 2

Exkurze SINGING ROCK s. r. o.

Ve středu 13. 3. 2019 se třída L1FS nástavbového oboru Logistické a finanční služby vydala na exkurzi do nedalekého výrobního závodu SINGING ROCK s. r. o. Firma se specializuje na výrobu horolezecké výstroje a ochranných pracovních pomůcek  a školení pro potřeby výškových prací. Sraz byl naplánovaný na 8:25 u závodu, jenž stojí hned vedle silnice směr Jilemnice. Všichni dorazili včas i přes nepříznivé povětrnostní podmínky. Po příjezdu a shromáždění jsme  spolu s paní učitelkou Nedomlelovou zahájili exkurzi. Přesunuli jsme se do přízemí, kde je prodejna horolezeckého vybavení. Zde si nás vyzvedl Ing. Jiří Čermák, personální ředitel firmy. V konferenční místnosti započal exkurzi ukázkovým pohovorem a školením bezpečnosti práce a požární ochrany. Bylo nám vysvětleno, jak přijímání nových pracovníků probíhá, jak se školí v BOZP, a také jsme se dozvěděli o vzniku firmy a jejích přednostech.

Singingrock exkurze 2019

Něco z historie závodu

Firma byla založena v roce 1992 dvěma českými lezciPavlem Končinským a Janem Goddefroyem, kteří, jak pan Čermák říká, ušili své první sedáky doma „na koleně“ a rozhodli se je jet otestovat do zahraničí, kde shodou okolností potkali svého belgického partnera, který hledal projekt, do kterého by mohl investovat. Roku 2006 proběhlo otevření prvního tréninkového a školícího centra Polygon Poniklá. V roce 2013 se certifikovala školící centra systémem IRATA. Od roku 2017 se Singing Rock stává součástí BR Group.

Prohlídka pracovišť

Po demonstrativním proškolení se naše skupina vydala na prohlídku areálu, kde jsme zjistili,  jak výroba probíhá. Původní budova byla postavena roku 1902 a sloužila k výrobě textilu, firma ji zrekonstruovala, ale snažila se zachovat nějaké prvky dobového interiéru. První zastávkou byla přípravna, kde pracují stroje, jež jsou naprogramovány k vyřezávání kusů sedáků tak, aby byl co nejvíce ušetřen materiál a taktéž lidský faktor. Firma vyváží 80% své produkce, provozuje i dočasný celní sklad. Celní služby zpracovává externí firma. Následovala prohlídka polygonu výškových prací, kde zrovna probíhala revize veškeré výstroje. Prováděna musí být každý půlrok.

Další na programu bylo vývojové centrum nových produktů, sklad, šicí dílna, balení a kompletace. Výstupní kontrola musí pečlivě zkontrolovat každý jeden vyrobený kus, což je velmi zodpovědná práce. A jelikož si Singing Rock na své kvalitě velice zakládá, je díky tomu světoznámou značkou.

Závěrem bych už jenom podotkl, že atmosféra ve firmě je velmi příjemná a nabité vědomosti, kterých nebylo opravdu málo, žákům z třídy L1FS pomohou jak ve studiu, tak i v životě.

Jan Rybář, žák L1FS



 

Exkurze Mnichov a Ingolstadt

Díky dlouhodobé snaze a aktivitě paní Mgr. Zunové vyrazila v polovině března skupina 42 žáků ISŠ Vysoké nad Jizerou na dvoudenní exkurzi do největší a také nejbohatší ze spolkových německých zemí - Bavorska. První plánovanou zastávkou po nočním přejezdu bylo město Ingolstadt. Jedna skupina žáků se vydala na návštěvu obřího komplexu továren prémiové automobilové značky Audi, kde se studenti během dvouhodinové prohlídky seznámili s výrobním procesem těchto luxusních vozů. Převážná část výroby je v této firmě již robotizována, přesto má i zde při konečné montáži rozhodující podíl ruční práce. Jak v továrně, tak i v přilehlých showroomech a parkovištích bylo možné vysledovat současný trend a příklon výrobce k elektromobilitě, neboť velká část vozidel nesla nápadné označení E-TRON. Těžko říci, jestli zde při návštěvě, dejme tomu za 10 let, ještě vůbec objevíme vozidlo s klasickým spalovacím motorem…

Druhá skupina osazenstva zatím společně s průvodcem procházela historickou částí kdysi vojenského města Ingolstadtu. Kromě zbytků městských hradeb a opevnění mohli žáci obdivovat např. obří gotickou Katedrálu Panny Marie nebo budovu městské radnice. 

BMW 2BMW 4

Po krátkém rozchodu následoval přejezd do města Mnichov. Cestou jsme míjeli obří stadion Allianz Arena, který je domovským útočištěm klubů FC Bayern Mnichov a TSV 1860. Poté jsme navštívili moderní a zajímavě koncipované muzeum firmy BMW, které mapuje celou historii této mnichovské automobilky – počínaje výrobou leteckých motorů, poté motocyklů a následně automobilů, včetně závodních speciálů jako např. vystavené vozy F1, DTM nebo motocykly z rallye Dakar.

Jelikož počasí bohužel nepřálo plánované prohlídce města, navštívila část žáků přilehlý showroom BMW Welt s vystavenou veškerou současnou produkcí BMW, kterou si bylo možné alespoň posazem „vyzkoušet“. Druhá skupina se vydala k nedalekému stadionu, kde se v roce 1972 konaly letní olympijské hry. Dominantou stadionu je 250 metrů vysoká věž, která plní funkci rozhledny. Z výšky cca 220 metrů byl i přes nevlídné počasí úchvatný výhled na celé město včetně přilehlého obřího olympijského komplexu spolu s nechvalně proslulou olympijskou vesnicí, kde během probíhající olympiády došlo k teroristickému útoku. Ti odvážnější mohli vystoupit také na otevřený ochoz rozhledny, kde panovala velmi slušná vichřice a člověk se zde snadno stal „plachetnicí“ (dlužno dodat, že ochranné zábradlí bylo dostatečně vysoké J )

V 18 hodin jsme vyrazili směrem k hotelu a vzhledem k času zažili skutečnou dopravní velkoměstskou špičku, kdy nám zdolání 15 km trvalo celé 2 hodiny. Sjednané ubytování bylo naštěstí velmi slušné a poskytovalo dostatečný prostor k odpočinku po náročném dni.

 

Druhý den po snídani bohužel nastal námi nezaviněný zádrhel, kdy dopravce nepřistavil včas autobus a kvůli následnému zpoždění nemohla část žáků navštívit továrnu Audi, na rozdíl od skupiny den předem. Kompenzací byla alespoň prohlídka přilehlého muzea Audi, kde se prezentovala historie všech značek tvořících kdysi čtyři spojené kruhy – tedy Audi, Horch, DKW a Wanderer. Poutavý byl zde mimo jiné výtah s asi patnácti vystavenými vozy pro vytrvalostní závody Le Mans. Po návštěvě muzea a rozchodu následovala již ničím nerušená cesta domů. Věříme, že i přes nepřízeň počasí a výše zmíněnou komplikaci si během exkurze každý přišel na své a odnese si z ní spoustu nevšedních zážitků.